Jag lever fortfarande.

Ingen vet vem jag är. Ibland har jag själv tvekat om saken, personligheterna har varit många och identiteterna lika så, men idag tror jag att jag vet vem jag är. Jag har i alla fall ett namn, ett personnummer och en folkbokföringsadress, som alla andra normala människor. Jag har ett arbete dit jag går varje dag, jag har vänner jag umgås med på fritiden, jag ägnar mig åt aktiviteter vissa kvällar, jag har helt enkelt försökt skapa mig ett normalt fungerande liv. Vissa dagar är lättare än andra att leva, det kommer stunder på minnena jagar ikapp en och det som då lockar mest är pillrerna. Men jag har bestämt mig för att aldrig igen hamna där, jag är för stark för det!

I denna blogg kommer jag försöka skriva av mig tankar för dagen, men jag ska även försöka bearbeta mitt liv. Enligt vissa läkare är skrivandet ett bra sätt att bearbeta saker. Samtidigt får ni ha överseende med hur mycket jag berättar, vissa saker kan jag inte förklara allt för detaljerat, andra saker måste jag ändra på, för att ni inte ska lista ut vem jag är. Mitt förflutna är mitt förflutna, och jag vill helst inte kopplas ihop med det idag.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0